CFR-ul se proțăpește pe noi culmi ale progresului tehnologic.

Pentru că și la noi a trecut până la urmă ușor de 2000, 2000 și un pic, cineva a decis că oamenii muncii care călătoresc trebuiesc informați într-un mod mai interactiv despre ce întârzieri mai sunt înregistrate de trenurile patriei.

Și, deci, TADAM!:http://cfr.ro/index.php/tabela-sos-plc.

Pentru că CFR, acel 2000, hai 2001 nu putea fi depășit exagerat de mult. Dar asta nu înseamnă neapărat un lucru rău: pagina se încarcă în ‘decât’ 7 secunde – ceea ce trădează upgrade-ul făcut calculatorului secretarei. Din păcate însă acesta este singurul conectat la rețeaua mondială de tuburi și din cauza solicitărilor insistente răspunde mai greu la cererea pentru o a doua pagină, cea cu conținutul propriu-zis afișată într-un minunat iframe. Din fericire însă orice vizitator va fi prea captivat de modernismul bevel-ului care încadrează acest iframe pentru a mai sesiza cele 40-50sec necesare uneori pentru încărcarea completă a paginii. Dar sigur,  după cum bine știm, doar prima vizită durează mai mult pentru că la următoarele accesări imaginile și script-urile necesare sunt încărcate din cache-ul ordinatorului folosit de vizitator. Cel puțin în teorie – ghicitul singurului fișier cache-uit rămâne ca temă de meditație (da, site-ul folosește google analytics).

Altfel, pagina este destul de frumușică, în funcție de stația selectată se afișează chiar și o poză cu aceasta – ceea ce reprezintă un plus de informație bine-venit. Astfel, cei interesați pot afla că toate haltele din Ro au un ușor aspect de 8bit graphics și sunt inscripționate cu “shutterstock 70859050” iar pentru gările din orașele mari, de exemplu Brașov, putem găsi imagini de prin 1960-70, care se armonizează perfect cu freshness-ul general al site-ului.

Ca și conținut e ok. Dau informații despre ce trenuri trec prin stația respectivă, la trenuri apare inclusiv întârzierea, ultima stație prin care a trecut, etc. Linkurile de prin pagină nu prea au denumiri cu vre-o noimă bine aleasă, dar e ok, în cel mai rău caz putem apăsa random pe ele până ajungem la informația dorită. Nu mai zic că dacă selectezi o stație, după ce se încarcă minunata poză cu stația trebuie să mai apeși încă un buton ca să vezi ceva informație utilă despre stația respectivă sau că dacă ai ales să vezi informații despre un tren nu te mai poți întoarce direct la stația cu pricina – navigatul într-un site oricum e un moft.

No, acum că ne-am lămurit că undeva sunt informații despre gări, despre ce trenuri circulă prin ele, când ar trebui să ajungă trenurile în respectivele gări și ce întârzieri au este evident că de pe site nu putea lipsi mult îndrăgita tabelă de sosiri/plecări. Doar că în urma unui studiu amănunțit s-a constatat că respectiva informație nu poate fi compilată din datele existent și că trebuie folosit un webcam pentru a afișa efectiv tablele de plecări/sosiri din (câteva) gări. No, really, pentru București Nord, Brașov, Craiova și Timișoara sunt pagini separate unde se afișează un soi de live feed-uri cu tabele alea. Dar, pentru că totuși cine o făcut toată povestea asta este consecvent, partea cu adevărat bună de abia urmează. Paginile astea, sunt, în sinea lor, monumentale. O pagină făcută într-un stil complet diferit, cu o poză și zece cuvinte, pentru care se recomandă (în engleză) folosirea Google Chrome sau IE. Deci, fiecare pagină încarcă un flash (pentru că doar 2016!) care încarcă un jpg și apoi se reîncarcă la un interval de 60 de secunde. Pagina, cu totul. Nu imaginea. (btw, “actualizare la 1 min” este ce scrie în pagină, pagina se reîncarcă la 30 și ceva de secunde – că tot vorbeam de consecvență în contextul spațio-temporal al CFR-ului). [Later edit: și nici măcar nu se aberează consistent: pentru unele stații se face refresh la toată pagina (Bv), la altele doar la imagine (B)…]

Și pentru că tot e România plină de “specialiști în informatică” și nu mai găsești un butic care să nu ofere serviciile unui programator de saituri ueb la pachet cu  orice brichetă cumpărată, oare cu ce sumă a contribuit năzdrăvănia asta la gaura reprezentată de CFR?

PS:

Zugradar-ul e destul de simpatic, dar înainte de a bifa toată lista de trenuri și stații, zoom-in un pic, apar prea multe și prea repede și suprafața acoperită inițial e destul de mare.

2 thoughts on “CFR-ul se proțăpește pe noi culmi ale progresului tehnologic.”

  1. Probabil ca viteza de incarcare a paginilor trebuie sa fie sincronizata si cu viteza de mers a trenurilor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *